fredag 30 januari 2009

Utflykten

Halloj! Ledsen att jag inte har bloggat på flera dagar. Men ni förstår, jag har haft fullt upp med att resa,busa, äta och sova. Jag vet det är hel tokigt, men så är de. I går åkte faster, Razzel jag och matte upp till Våmhus som ligger utanför Mora för att hämta hem en storebror till Razzel. Aldo heter han och är en bernersennen på 2,5år. Hans matte kunde inte ha kvar honom så faster är så snäll och tog honom. Bilresan upp gick bra. Fick sitta i bak i bilen för första gång. Kändes lite snopet när man är van att sitta vid mattes ben, men de gick bra. Somnade nästan direkt.

Stannade ett par gånger men en längre rastning skedde i Rättvik. Matte och faster höll på och förfrysa! Förstod inte hur man vill bo där uppe. Men jag nöjt, och de va massor av SNÖ! Sedan fortsatt resa till var slut destination. Razzel och jag fick vänta i bilen medan de andra gick in. Sen om de ut med Aldo. Nosade lite på varandra sen var de lek i snön! Fast de va liite svårt för mig att hänga med. Ja de va ju så mycket snö och mina ben är korta. Blev mycket pausande.



Min reseplats




Razzel, Aldo och jag


Vilopaus
Sen var det dags att åka hem. Då fick jag sitta framme hos matte och Aldo tog min plats. Men efter all lek i snön sov jag riktigt gott kan jag säga. Vaknade när vi stannade i Valbo. Tydligen ville faster in i hund&katt affären Jennys. Va roligt tänkte jag. Men vet inte om det var så kul, för vet ni vad! De hade en regel att alla hanhundar måste bära pinkskydd. Men vi blev rastade innan vi gick in och vadå? Så nödig är jag väl inte? Faster frågade om det var nödvändigt. Razzel är ju bara 7månader och ingen av oss är ens könsmogna. Ja alla måste göra det, för här inne luktar det så gott! Löjligt! Men men va ju bara att sätta på sig sånt där obekvämt skydd för att få gå omkring därinne, fast jag tyckte inte de luktade så gott. En del roliga leksaker fanns det dock. Ja då vet ni hur min första lång resa gick! Ska berätta vad jag mer har hunnit med imorgon. Missa inte det! God natt!!!


Svårt att välja! Men det blev hamburgaren som ligger i den över hyllan
.


Just det! tyvärr blir det ingen film idag! Gick inte att lägga in på farmors dator. Kommer imorgon istället!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar