fredag 9 januari 2009

Mitt nya hem

Hejsan! Idag har varit en stor dag i mitt liv. Morgonen började med att bli badad och staylad för matte berättade att idag skulle jag få flytta. Det skulle komma ett par och hämta mig i eftermiddag och nu måste jag bli ren och fin. Flytta? tänkte jag. Hmm låter spännande...
Sen kom dom! Och jag fick följa med in till köket till mamma och Gunni. Men inget bus blev det och alla bara pratade. Så jag la mig vid min nya husses fötter och somna. Och plötsligt var det dags att åka. Men först fick jag säga hej då till syskonen som var ute och kissa och bajsa lite. Sen in i en varm bil och färd mot mitt nya hem.
Visst var jag liiite pipig i början. Men vadå? Nya människor och ny miljö. Men så fort vi kom ut på landsvägen så fick jag syn på månen. Så somna jag. Efter en stund var de dags för kisspaus men de fatta inte jag. Trodde de va leka i snö tajm. Fick fortsätta resan ganska fort igen. Väl hemma så gick jag genast på upptäcksfärd. Massa konstiga saker överallt att titta på. Sen kom matte in med kartonger med pizza i. Fast de va jag inte så intresserad av, hade nämligen fått syn på min nya korg! Så tjusig den va, så jag ville genast provsmaka lite på inredningen men då gav husse mig ett tuggben ännu godare! Hmm vad kan man göra nu då? Jo kissa lite kanske. Hann kissa 3 ggr inne innan husse och matte insåg att jag hade en liten blåsa. Men nu har de gått mycket bra. Bajsat ett par gånger har jag också hunnit med. Men efter allt nytt så behövs det en paus. Bäddning i korgen igen men usch va knöig filtarna var! Kunde inte riktigt få det perfekt. Ganska nöjd tillslut iaf.
Mmm, tuggpinne


perfekt bäddning

Ligga och äta funkar väl?

Sitta ryggsäck pratade husse om och satt mig mellan hans ben. Och bara sitta fick jag göra!? Inge kul alls. Fast jag pep lite och gnällde så fick jag sitta där. Usch! Kunde lika bra somna tyckte jag då. Sen förflyttade vi oss in i köket medan husse kammade mig och matte pratade med husses syster som jag från och med nu kommer att kalla faster. Tydligen har hon längtat lika mycket efter mig som husse och matte så de kommer på besök i morgon.


Sitta ryggsäck

Nu ska jag vila och kanske slumra in för natten. Nya upptåg imorgon! God natt!

2 kommentarer:

  1. Åh nu har jag hittat hit!
    Vad fint du har gjort Jennifer, Ruff är också väldigt begåvad eftersom han redan skriver! Kanske får hyra in dig i mitt företag så du kan lära andras hundar att skriva med :-)
    Ses tidigt i morgon!!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Ruff! Välkommen! Oj Oj Vad fin du är! Jag är din farmor och vi kommer att ses på tisdag då din matte och du kommer på besök. Jag är din hundvakt när inte din tuffa faster kan ställa upp.(hoppas du fått info om din faster) Hör av dej ikväll när du haft besök av din faster så jag får veta hur det gick. Håller med henne redan om att du måste vara väldigt begåvad som kan skriva redan. Kram från din Farmor

    SvaraRadera