lördag 10 januari 2009

Första besöket!

Oj vilken fartfylld dag det har varit! Började med att väcka husse och matte halv 6 för att kissa, kände mig ganska pigg men de andra såg inte fullt så pigga ut så jag somnade om. Men bara för deras skull. Kl.8 var det dags för frukost. Oj så hungrig jag var! Efter det var det rastning igen och sen in och vila, väldans spring ut och in. Halv 11 gick vi ut och väntade på faster Camilla och farbror Niclas och kusin Razzel. Medan vi vänta sprang jag runt och lekte, hittade en jätte rolig tallgren att släpa runt på.

Spanar

Nej husse de är min gren!


Håller koll på läget

Do I have something in my teeth?

Mitt upp i allt kom våra gäster! Och kusin Razzel var väldigt glad åt att se mig. Men han var lite läskig så jag väntade bakom husse en stund tills han la sig ner. Då gick jag fram och nosade och letade efter tuttarna, men inte var de några där! Snopet! Vi gick in istället. Måste ju visa min nya lya!

Inget där?!

Hmm... om jag låtsas sover...

Så kan jag attackera när han minst anar det

Men efter allt bus så blir man ju så trött. Dags för att sitta ryggsäck hos faster och varva ner. Gick ju bra men fasligt vilken tid det tog. Hann bli super trött och la mig vid vatten skålen. Tydligen hade de roligt åt mig för jag låg med hela huvudet i skålen. Men jag är ju faktist en newfoundland!

Blubbblubb

Så skönt...

Efter vilan var vi ut en snabbis och sen lite bus med Razzel. Jag bet lite i öronen hihi. Så visade faster hur vi skulle träna på mitt namn. Verkar ju lätt så de bör vi greja. Sen skulle gästerna åka och h&m var jätte trött så de somnade och jag med. Nu har vi varit ute en sväng i mörkret. Matte har dammsugit medan jag lekte med husse och snart är de kvällsmat, ska sitta lite ryggsäck först! Har varit en fullspäckad dag så kommer säkert sova mycket gott i natt.

God natt på er!

2 kommentarer:

  1. Razzel tackar för idag och hoppas få visa upp sin lya snart

    SvaraRadera
  2. Hej! Å vad fin han är!! Nu vill jag också ha en valp! Sixten hälsar till Ruff! /Magda

    SvaraRadera