måndag 5 januari 2009

Nykomling

Hejsan!
Be here to stay heter jag och är en newfoundlandsvalp på snart 8veckor. Jag bor tillsammans med mina 9 syskon,min mamma Isolde och hennes kompis Unni och min matte Angela och hennes familj i ett hus på landet. Nu de senaste veckorna har vi fått vara ute och lekt. Där får man alltid höra och se något nytt varje gång! Så spännande! Men vi blir ganska trötta fort så då är de skönt o krypa ihop alla syskon och vila lite. De senaste veckorna har det varit olika människor här och tittat och gosat med oss. De har klappat och lyft upp oss och gör konstiga ljud och vill att jag ska komma fram. Men varför det? Sitter hellre och tittar och verkar ointresserad och sen när de minst anar det går jag till busattack.
De senaste veckorna har det varit två underliga typer här och pratat med mig. Och så blinkar det hela tiden. Precis när man börjar se ordentligt igen så blinkar det igen och igen. Förstår inte vad de håller på med?! De verkar iaf glada att se mig varje gång de kommer och nu sist så hörde jag nåt om att flytta. Jaja de skulle komma nu på fredag igen så kanske händer det något nytt då!

1 kommentar:

  1. hej Ruff! på tisdag ska du få träffa din mormor morfar å morbror mini.De ska bli kul vi tycker att du ser väldans söt ut.Jag hoppas att du å Mini gillar varandra.PUSS PÅ NOSEN

    SvaraRadera