lördag 31 januari 2009

Micke och Molle?

Vet ni vad! Härom kvällen när matte och jag kom hem från faster blev jag utsläppt på altanen hos farmor. Älskar att ligga där, så svalt och skönt. Nåväl, hade inte suttit mer än någon minut innan jag kände mig iakttagen. Jag spejade och spejade och plötsligt såg jag ett par ögon! Hjälp! Så jag gav ifrån mig ett skall. Inget svar... ett till... men inget svar. Vem är det!? Så börjar filuren att nosa omkring i snön. Men sa inget till mig. Nej nu börja jag skälla lite, så kom matte och undra vad jag höll på med. Och inte såg hon något heller. Men plötsligt försvann hon! Vad i hela världen tänkte jag! Ska hon försvinna. Men nej då, hon kom snabbt tillbaka och med kameran i högsta hugg som vanligt! Så förklarade hon att det var en räv som satt och strirrade på mig. Han kanske ville leka! Ni vet som micke&molle. Fast ville han det kan han ju bara fråga. Han försvann ganska så fort tyvärr. Orkade inte sitta uppe och vänta så jag somnade ganska så fort.

Men nästa dag när jag var hemma med farmor hände samma sak. Fast den gången sov jag. Farmor såg honom men han verkar vara en snäll typ som inte ville väcka mig. Ska försöka vara vaken nästa gång vi är på besök.


okej han syns knappt på bilden men han är DÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar