lördag 17 januari 2009

Följsamhet

Eftersom faster är så duktig på att lära ut (hon är ju hundspykolog) så var det dags för lite träning. Faster menar att börjar inte husse och matte träna med mig så kommer de få ett himla jobb senare. Vet inte riktigt vad de talar om? I alla fall så var vi ute på den stora åkern idag, jag, matte, razzel och faster.

Massor att göra på åkern

Hur tränar man följsamhet då? Jo faster sa till matte att hon skulle få min uppmärksamhet, men utan att ropa eller locka på mig. Så skulle hon gå iväg en liten bit och sätta sig på huk med ryggen mot mig. Och när jag nästan var framme fick hon ropa bra till mig. Men inte förrän jag var framme vid henne, på framsidan så fick jag en mumsbit! Men matte fattade tydligen inte fasters instruktioner så bra. Matte skulle ropa bra men eftersom hon hade ryggen mot mig så visste hon inte om jag var nära eller inte. Så frågade hon faster som sa att "Nu kan du ropa". Och då ropade matte NUUU! när jag kom fram. Vadå NU tänkte jag? Och oj så faster skrattade. Så gjorde vi om det några gånger och det funkade jätte bra. Och matte sa BRA RUFF! Ibland hittade jag något roligare att nosa på men då kom matte och gick förbi, och såg lite hemlighetsfull ut. Då var de bäst att följa efter och vips så fick man en godbit!


Vart ska matte?


Bäst att följa efter


Bus med Razzel

Efter en heldag var det mys med faster i soffan. Oj så trött jag var, somnade nästan direkt. Så har jag busat ännu mer med Razzel såklart. Bitit honom överallt men han är ju så snäll och försiktig när han biter tillbaka. Känns ju nästan ingenting. Så morrar jag lite, eller ganska mycket. Matte är riktigt förvånad över att jag kan låta som jag gör.



Mys med faster

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar